Wednesday, January 27, 2010

Kemeriahan Futsal IRIS 2010

Kejohanan pada kali ini disertai oleh 140 peserta daripada 20 pasukan. Bagi aku, ia merupakan jumlah penyertaan yang paling ramai berbanding 2 tahun sebelumnya. Kemeriahan pada kali ini juga di tambah dengan bilangan penonton yang hadir yang menghampiri 2 kali ganda bilangan pemain.

Walaupun keadaan di sana agak tidak selesa untuk memuatkan ramai penonton, namun segalanya berjalan dengan begitu lancar. Terima kasih kepada badan IRC dan penonton yang hadir kerana sudi memeriahkan kejohanan kali ini.


Apa yang menariknya kejohanan kali ini selain daripada bilangan penyertaan dan penonton, kita bukan sahaja dapat melihat sebuah pasukan yang memenangi keseluruhan perlawanan hingga ke akhir. Kita juga dikejutkan dengan sebuah pasukan yang mempunyai rekod kalah pada semua perlawanan. Namun begitu, aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih atas kesudian mereka untuk bersama-sama menjayakan futsal pada kali ini.




Salah satu antara perkara menarik bagi IFAC adalah bilangan kecederaan yang dialami oleh peserta tidak banyak. Aku cuma melihat satu luka kecil di tangan seorang penjaga gol. Tiada luka di lutut peserta seperti pada tahun sebelumnya dan tiada calar pada kulit. Selain itu, tiada peserta yang mengalami kepatahan atau terseliuh. Cuma beberapa kecederaan kecil otot seperti lebam dan kekejangan. Mungkin keadaan lantai di Tonga De Futsal agak selamat untuk para peserta dan ia membantu mengelak kecederaan serius.

Di bawah ini aku lampirkan gambar-gambar peserta-peserta yang bertanding dengan kemeriahan warna-warni jersey mereka. Seperti yang di jangka, 7-Superman merupakan juara pada kali ini. Walau bagaimana pun, kita dikejutkan dengan kebangkitan 7 Mill Teslin dari CP yang menjadi naib johan kejohanan.


PASUKAN LELAKI



7-Superman (Juara) & 7 Mill Teslin (Naib Juara)


Edmansion Impact (ke-3) & Spanar 7 (ke-4)


In Too Deep (ITD)


Pakatan FC & NBS A (D-40)


CCP Senior & Baik Punyer


Nusantara FC & NBS B (S-18)


Playboy FC & CCP Junior


PASUKAN WANITA


CCP-A (Dangerose)


QA - Fight motion


CCP-B (Cute Girl)


Mom & Wife (CLP) & Red Roses (CP)

0 Komen: